להלן עיצובים של מגנטים שאפשר להוריד לשימושכם האישי או למטרת הדפסה וזיכוי הרבים. 
"הַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ 
       וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים כַּכּוֹכָבִים
לְעוֹלָם וָעֶד"
    
דניאל  (
יב ג)


לשמירת התמונות לחץ לחצן ימני על התמונה ולאחר מכן 'שמירת תמונה בשם...           

    יהודים יקרים !

ידוע מעלת זיכוי הרבים כמו שכתוב בזוהר פ' שמות ע"פ הפסוק בדניאל: "והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע ומצדיקי הרבים ככובים לעולם ועד" והפירוש הוא, שהמשכילים הם בעלי הקבלה שזכו להיכנס בתורת הסוד שמעלתם עצומה אשר לעתיד לבוא בתחיית המתים יזהירו כמו זוהר הרקיע אולם יש כאלה שלא זכו ללמוד קבלה אולם הם זיכו את הרבים ע"י תרומות רבות, והם נקראים 'מצדיקי הרבים' שמעלתם גדולה יותר מלומדי הסוד עד שהם יזהירו ככוכבים (יותר מזוהר הרקיע) לעולם ועד, כיוון שזיכו את הרבים הזכות של המצוות והתורה של כל אלו שחזרו בתשובה בזכותם עומדת להם והם עולים ועולים לעולם ועד.
אין מדובר כאן בסיפורי מעשיות חלילה, מדובר בספר הזוהר , שבא ללמד אותנו את החשיבות והמעלה האדירה של זיכוי הרבים.
כתוב בספר הקדושים, אדם שיחזק יהודי לשמור שבת, כל שמירת השבת שלו עומדת לו כאילו הוא שמר, וכן אם חיזק יהודי ללמוד תורה, כל הלימוד שלמד במשך כל החיים כאילו הוא למד ועומדת לזכותו ועוד כתוב שמי שחילל שבת ומחזק את חברו לשמור שבת, כל חילולי השבת מתכפרים לו בזכות שמירת השבת של חברו וכן הלאה לדבר עם אחרים מעלת התפילין , הציצית , שמירה ממידת הכעס, ריחוק מלשון הרע ורכילות חיזוק באמונה עשיית חסד ועזרה וכו......
לכן כל בעל תשובה שעבר עבירות רבות במשך כל ימי חייו, איך לא ירדוף אחר זיכוי הרבים להחזיר בתשובה אחרים שעל ידי זה מתכפרים לו כל עונותיו במקום ייסורים רח"ל. וכן כתוב בזוהר הקדוש: אילו היית יודע מה מעלה של השתדלות להחזיר למוטב ולדרך הטוב  היה כדאי לך לרדוף 70 שנה אחר יהודי אחד בלבד!           

 ישראל ערבים זה לזה קצת חומר למחשבה מהתורה ודברי חכמים:
בגמרא (סנהדרין כז ע"ב) למדו חכמים כי רק כשבני ישראל מחזיקים בידיהם בַּעֲוֹנֹת אֲבֹתָם, הם נענשים בעוונם. שנאמר: "בַּעֲוֹנֹת אֲבֹתָם אִתָּם". ואם לא מחזיקים בהם, יתקיים בהם: "לֹא יוּמְתוּ אָבוֹת עַל בָּנִים וּבָנִים לֹא יוּמְתוּ עַל אָבוֹת אִישׁ בְּחֶטְאוֹ יוּמָתוּ".
מקשה הגמרא, והרי כבר נאמר:"וְכָשְׁלוּ אִישׁ בְּאָחִיו כְּמִפְּנֵי חֶרֶב וְרֹדֵף אָיִן וְלֹא תִהְיֶה לָכֶם תְּקוּמָה לִפְנֵי אֹיְבֵיכֶם" (ויקרא כו לז). משמע שאיש נכשל בעוון אחיו, כי כולם ערבים זה לזה? משמע אפילו אם ישראל לא מחזיקים בעוונות אחרים הם נענשים? מתרצת הגמרא שאדם משלם על עוון חברו רק כשהיה בידו למחות בו ולא מחה.
כָּל מִי שֶׁאֶפְשָׁר לִמְחוֹת וְלֹא מִיחָה - נִתְפָּס.
כך לומדת הגמרא גם מהפסוק הנאמר במעביר זרעו למולך: "וְשַׂמְתִּי אֲנִי אֶת פָּנַי בָּאִישׁ הַהוּא וּבְמִשְׁפַּחְתּוֹ" (ויקרא כ). על זה מקשה רבי שמעון: "אם הוא חטא, משפחתו מה חטאת? לומר לך: אין לך משפחה שיש בה מוכס שאין כולה מוכסין, ושיש בה לסטים שאין כולה לסטים, מפני שמחפין עליו" (שבועות לט ע"א).
וכדי שהצדק לא ייפגע, ייענש החוטא בעונש חמור, ותיענש משפחתו בעונש קל ממנו. שאר הציבור ייענש בעונש קל משניהם. גם בשבועת שווא ושקר החמורה יישמר המִדרג הזה, אם כי בחומרה יותר גדולה, כאמור: "וּבָאָה אֶל בֵּית הַגַּנָּב וְאֶל בֵּית הַנִּשְׁבָּע בִּשְׁמִי לַשָּׁקֶר וְלָנֶה בְּתוֹךְ בֵּיתוֹ וְכִלַּתּוּ וְאֶת עֵצָיו וְאֶת אֲבָנָיו" (זכריה ה ד). לכן גם משפחתו של הנשבע לשקר תיענש כמו הנשבע עצמו. רשעי העולם יענשו בדין חמור, וצדיקי העולם יענשו בעונש קל, כיון שהתרו בו.
כך אומרת הגמרא (שבת נד:) ש"כָּל מִי שֶׁאֶפְשָׁר לִמְחוֹת בְּאַנְשֵׁי בֵּיתוֹ וְלֹא מִיחָה - נִתְפָּס עַל אַנְשֵׁי בֵיתוֹ. (יכול למחות) בְּאַנְשֵׁי עִירוֹ (ולא מיחה) - נִתְפָּס עַל אַנְשֵׁי עִירוֹ. (יכול למחות) בְּכָל הָעוֹלָם כּוּלּוֹ - נִתְפָּס עַל כָּל הָעוֹלָם כּוּלּוֹ".
חוסר עֲרֵבוּת – סיבה לגלות.
חוסר ערבות בדרך לחורבן בית ראשון
על כן אמרו חכמינו שכל חורבן בית ראשון נגרם בגלל חוסר ערבות הדדית. כך בגמרא: "מֵעוֹלָם לֹא יָצְתָה מִדָּה טוֹבָה מִפִּי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, וְחָזַר בָּהּ לְרָעָה, חוּץ מִדְבַר זֶה, דִּכְתִיב, (יחזקאל ט) 'וַיֹּאמֶר ה' אֵלָיו, עֲבוֹר בְּתוֹךְ הָעִיר בְּתוֹךְ יְרוּשָׁלַםִ, וְהִתְוִיתָ תָּו עַל מִצְחוֹת הָאֲנָשִׁים הַנֶּאֱנָחִים וְהַנֶאֱנָקִים עַל כָּל הַתּוֹעֵבוֹת הַנַּעֲשׂוֹת' וְגוֹ'. אָמַר לוֹ הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא לְגַבְרִיאֵל, לֵךְ וּרְשׁוֹם עַל מִצְחָן שֶׁל צַדִּיקִים תָּיו שֶׁל דְּיוֹ - שֶׁלֹּא יִשְׁלְטוּ בָהֶם מַלְאֲכֵי חַבָּלָה. וְעַל מִצְחָם שֶׁל רְשָׁעִים תָּיו שֶׁל דָּם - כְּדֵי שֶׁיִשְׁלְטוּ בָהֶם מַלְאֲכֵי חַבָּלָה. אָמְרָה מִדַּת הַדִּין לִפְנֵי הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מַה נִּשְׁתָּנוּ אֵלּוּ מֵאֵלּוּ? אָמַר לָהּ, הַלָּלוּ צַדִּיקִים גְּמוּרִים, וְהַלָּלוּ רְשָׁעִים גְּמוּרִים? אָמְרָה לְפָנָיו (מידת הדין): רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, הָיָה בְיָדָם לִמְחוֹת וְלֹא מִיחוּ. אָמַר לָהּ: גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנַי שֶׁאִם יִמְּחוּ בָהֶם, לֹא יְקַבְּלוּ מֵהֶם. אָמְרָה לְפָנָיו: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אִם לְפָנֶיךָ גָּלוּי, לָהֶם מִי גָּלוּי?".
הקב"ה חזר בו והחליט להאשים את הצדיקים יותר מהרשעים. "וְהַיְינוּ דִּכְתִיב, (שם) 'זָקֵן, בָּחוּר, וּבְתוּלָה וְטַף, וְנָשִׁים, תַּהַרְגוּ לְמַשְׁחִית, וְעַל כָּל אִישׁ אֲשֶׁר עָלָיו הַתָּיו אַל תִּגַּשׁוּ, וּמְמִּקְדָּשִׁי תָּחֵלּוּ'. וּכְתִיב: 'וַיָחֵלּוּ בָּאֲנָשִׁים הַזְּקֵנִים אֲשֶׁר לִפְנֵי הַבָּיִת'. תָּנֵי רַב יוֹסֵף, אַל תִּקְרִי 'מִמִּקְדָּשִׁי', אֶלָּא 'מִמְּקוּדָשַׁי' - אֵלּוּ בְנֵי אָדָם שֶׁקִּיְּימוּ אֶת הַתּוֹרָה כּוּלָהּ מֵאָלֶף וְעַד תָּיו".
חורבן ירושלים התחיל דווקא מהזקנים הצדיקים. ה"מקודשים". הצדיקים הגדולים שקיימו את כל התורה כולה מ-א' עד ת', אבל לא עשו מה שהיה ביכולתם להשפיע על הכלל. והם נענשו ראשונה. כן אומרת הגמרא על צדקיהו המלך, שעל-פי שמו היה צדיק, אבל הנביא אומר עליו "וַיַּעַשׂ הָרַע בְּעֵינֵי ה'". ומסבירה הגמרא שהיה בידו למחות בתור מלך, והוא לא מחה בשריו שרודפים את ירמיהו. לא מחה בעשירים שלא משחררים את עבדיהם. לא לקח אחריות על מצבו הרוחני של עם ישראל, והתוצאה הייתה חורבן בית המקדש הראשון.

מגנט י"ג העיקרים ליהודי

מגנט הכעס

מגנט השמחה

טואול - אתרים באינטרנט